۱۳۸۵ بهمن ۱۹, پنجشنبه

روز سوم به جای رئیس


رفتیم رئیس ببینیم گفتند نیامده و جایش روز سوم نشان می‌دهند. شروع فیلم هم دست کم نیم ساعت تاخیر داشت. آقا فیلمی ساخته درباره‌ی اشغال خرم‌شهر. سعی البته این بوده که رئال باشد با ته‌مزه‌ی کمدی، اما واقعیتش گروتسک است. طنز سیاه است. خب پدر جان من، هم‌این کتاب‌هایی که در مورد اشغال خرم‌شهر هست و خیلی هم خوش‌خوان و راحت است می‌خواندی. از «خرم‌شهر در جنگ طولانی» بگیر تا «اشغال تصویر سیزدهم».
بامزه‌اش هم این که پوریا پورسرخ و باران کوثری را آورده‌اند داخل که کار عشقی شود اما عشقی خواهر برادرانه. آخر فیلم هم می‌نویسند این فیلم بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده. بر منکرش لعنت. اما آن داستان واقعی این خواهر و برادر و آن برزو ارج‌مند و دیگران را نداشت. آن داستان داستان بهنام محمدی‌ای بود که مضحک نبود و محمد نورانی و محمد جهان‌آرا و رضا دشتی‌ای که این‌جا اصلا نبودند و صالح موسوی‌ای که نمی‌دانم چرا نمی‌زند کاسه‌کوزه‌ی این جور فیلم ساختن را به هم بریزد.
راستی. گفتند کارگردان و تهیه‌کننده‌ی رئیس گفته‌اند فیلم را رسانده‌ایم، مشکل این است که زیر بار سانسور نمی‌رویم. راست و دروغش پای خودشان.

۸ نظر:

ناشناس گفت...

تا حالا فک کردید :وقتی همه فیلم ها رو میرید و تو چشنواره می بینید،بعدن که جشنواره تموم شد.اون موقع چی میخواید نگاه کنید؟؟؟
آدم خوبه یک کم عاقل باشه !

maryam گفت...

به حمید :
اینم حرفیه ولی بعدن خیلی از فیلم ها با سانسور پخش می شن و آدم می تونه افتخار کنه که بدون سانسورش رو تو جشنواره دیده و یا بعضی از فیلم ها فقط توی جشنواره پخش میشن و بعدش ممنوع می شن.

meisamjonam گفت...

فیلم را نه تو جشنواره باید دید و نه تو سینما . چون پول بیلیطش گرون .سی دی فیلم را باید از دست فروش های خیابان ولیعصر خرید و دید؛ البته با کلی تخمه . اگر فیلم ارانی بود دنباله معنایش هم نباید گشت .

ناشناس گفت...

به مریم:
خب اینم یه حرفیه !
اما برا من بهتره ... چون حالا سانسور بشه .. چه توفیری میکنه... با کمی دقت میشه جاهایی که سانسور شده رو خودت بازسازی کنی
... البته اینم کار میبره!!!

مريم گفت...

سلام
فقط دوست داشتم بهت سلام کنم کورش علیانی! سلام

رضا گفت...

جشنواره صف داره که سینما نداره.
فیلم خارجی داره مستند داره استرس نرسیدن داره و ...

Unknown گفت...

توفیق اجباری از این بالتر که فیلم اول جشنواره گیرتون اومده زوری ؛همه که از این شانسا ندارن تریپ صاحبدلان گیرشون بیاد؛قیصر کجایی که رئیستو کشتن؟!....بماند که سر کدوم بنده خداهایی بی مرغ و تخم مرغ موند،سیمرغش پیشکش بعضیا!!!


در جواب مریم خانم:آخه سانسور پای مورچه هم شد سانسور که دیدنش بشه افتخار؟؟؟؟؟؟؟؟
مردم تو این دوره زمونه به همه چی افتخار می کنن جز ...!نمیدونم والا

maryam گفت...

به سپیده :
حق با شماست. افتخاری نداره. من موقع نوشتن اون کامنت حواسم رفته بود به دوران "نوبت عاشقی" و شب های زاینده رود" و خیلی فیلم های دیگه که فقط تو جشنواره پخش شدند و دیگه اکران نشدند. تو این دوره زمونه آدم باید بشینه تو خونه و دی وی دی فیلم خارجی ببینه و به زمین و زمان ناسزا بگه.