۱۳۸۶ شهریور ۳, شنبه

مرد بقال از من پرسید

هر کسی اعتقاداتی دارد. مهربان همسر من هم اعتقاد دارد که من پوست سیب‌زمینی را کلفت می گیرم. هم‌او همیشه شاکی است که پوست خربزه را نازک می‌گیرم و زبری زیر پوست خربزه به خربزه می‌ماند.
من معتقد ام که اتفاقا تعادل را رعایت می‌کنم و پوست خربزه و سیب‌زمینی را یک جور می‌گیرم. البته این اعتقاد رسمی من است. هر اعتقاد رسمی‌ای حواشی‌ای هم دارد. من هر چه فکر می‌کنم می‌بینم ما سه کیلو سیب‌زمینی می‌خریم و دو ماه می‌خوریم. چه احتیاجی است در مصرفش دقت کنیم یا اصلا سیب‌زمینی مگر چه آش دهن‌سوزی است که مراقبش باشیم تمام نشود؟
اما یک من خربزه را اگر سر حال باشیم سه روزه می‌خوریم. آن وقت باید سه چهار روز باقی‌مانده تا آخر هفته را – که می‌رویم به میدان تره‌بار – سماق بمکیم و در حسرت خربزه پر و بال بزنیم. با این توصیف و احوال جوان‌مردانه است که وقتمان را حرام کنیم که پوست سیب‌زمینی را نازک بگیریم؟ یا اگر مختصری از پوست خربزه به گوشتش ماند گلایه کنیم؟
پ‌ن: لطفا حتما نظر پایین این متن را هم بخوانید. به قول محسن نام‌جو که «خدا شاهد اه».

۸ نظر:

SAM گفت...

-من جدا آزرده می شم وقتی این چیزها رو در مورد سیب زمینی می شنوم

-اینکه ضخامت پوست کنده شده اینقدر بحث پیچیده ایه بخاطر اینه که قانون حاکم بر اون از اصل خیلی محمکی تبعیت می کنه.
اصل اینه که باید حداکثر لذت رو از اونچه خوشمزه است و می خوری، ببری. حالا سیب زمینی پوستش نازکه و اگه نازک کنده بشه، می شه از خودش بیشتر بهره برد؛ ولی خربزه یه کم پوستش کلفت تره و اگه نازک بکنی، از خلوص میوه ش و طعمش کم کردی.

- آقا اگه سیب زمینی دوست ندارید خب نخرید و پوست نکنید و نخورید... چرا با احساسات دیگران بازی می کنید؟

یک نفر گفت...

سلام. یه کم نگرانت شدم کورش. حالت خوبه؟!

Mohammad R. گفت...

به نظر من خربزه رو سهمیه بندی کنین بهتره، مثلا روزی یدونه فاچ بخورین، اینجوری هم خربزه همیشه دارین (طی یک هفته)، هم یخچال خالی نمیشه !

سعيد گفت...

سلام
مهم اين است هم‌ديگررا با اعتقادات مختلف درك كنيم نه تحمل

Unknown گفت...

;)خربزه ی مشهد را لطف دیگری است!!!

ناشناس گفت...

قربان! مساله رو درست مطرح کن و مردم رو (یکی مثل من رو) سر کار نذار.

خواستی بگی که با کلفت گرفتن یک پوست خربزه مجبور می‌شین که چهار روز بی‌خربزه بمونین. اما این وسط یک پارامتر یکهو وارد کردی که محاسابات رو به همی می‌زنه که هفتگی چقدر خربزه می‌خورین. و اون پارامتر سرحال بودنه که در موقعی که راجع به سیب‌زمینی نوشتی مطرح نکردی.

اما من مساله رو به همین صورت غلط حل می‌کنم برات.

یک من خربزه اگه رو اگه نازک پوست بگیری در عرض هفت روز تموم می‌کنین اما اگه به روال معمول پوست بگیرین در عرض سه روز (چون چهار روزش بی خربزه‌این) با این حساب تو داری چهار هفتم خربزه رو اگه همسرت بگه یه کم پوستشو کلفت بگیر به عنوان پوست حساب می کنی و دور می‌ریزی. مجید جان! چهار هفتم یعنی اینکه بیشتر از نصف خربزه. امیدوارم که ملتفت باشی پوست خربزه چیه و گوشت‌اش چیه.

در این موارد تنها توصیه‌ای که می‌شه این می‌تونه باشه که زیاد سرحال نباشین چون نصف بیشتر خربزه دور ریخته می‌شه.

میرزا گفت...

بعله فرمایش شما صحیح است.
من حتی حاضرم از سازمان عفو بین الملل و صلیب سرخ و اگر پا داد کلیسای ارتودکس در تایید فرمایش شما بیانیه بگیرم.

Qasem گفت...

خوب زندگی را سخت می‌گیرید. نیم کیلو کم‌تر سیب زمینی بگیر و یک کیلو بیشتر خربزه. راستی خواهش به‌ترین دوست را در ضخامت پوست میوه‌ها چرا در نظر نگیریم. ارزشی دارد به او نه گفتن؟