۱۳۸۶ خرداد ۲۶, شنبه

Flying


Flying, originally uploaded by Kurosh Alyani.

مرغ بر بالا پران و سایه‌اش
می‌دود بر خاک پران مرغ‌وش
ابلهی صیاد آن سایه شود
می‌دود چندان که بی‌مایه شود

۲ نظر:

Unknown گفت...

سلام مجدد
تو این مملکت آتازونی فارسی نوشتن سخته آقای علیانی ولی چشم
توی کامنت قبل منظورم این نبود که من شما را آزردم یا از بستن وبلاگتون خوشحال شدم فقط خواستم بگم میدونم این موضوع برای شما حساس بود و دردسر ایجاد کرد ولی الان که کامنت ها تحت کنترل است دیگه نباید مشکلی باشد پس دوباره بنویسید. شاید متن رسا نبود شایدم شما با عجله خوندید بهرحال.
به اسراییل علاقه مندید و فلسطین توجهتون رو جلب نمیکنه چه جالب یه موضوع خوب میتونه این باشه که اگه دعوای اسراییل و فلسطین نبود چه چیزی جالبی در مورد اسراییل وجود داشت؟ اصلا اسراییل و مسایلش بدون فلسطین تعریف میشه؟ چیزی اونجا وجود داره که هیچ تاثیری از فلسطین نگرفته باشه؟
راستی اسم من میثم هستش و اون آی دی گوگل هستش. اینقدر هم زودرنج نباشید منو یاد اون قضیه فلفل خوردنتون میندازه!

کاف عین گفت...

سلام میثم
بله. موضوع اسرائیل از جنبه‌ی درگیری‌های سرزمینیش با فلسطینی‌ها بررای مردم دنیا جدی و حساس است. در عین حال بس‌یاری چیز در آن‌جا هست که بررای من جذاب است و ربطی به این درگیری ندارد.
روابط و سیاست داخلی اسرائیل، حضور نه چندآن مسالمت‌آمیز مذهب و سکیولاریتی در کنار هم، توسعه‌ی بس‌یار نامتوازن و در عین حال پای‌دار، درآمد سرانه‌ی بالا در کنار فقر گسترده، حضور سیصد کلاهک اتمی احتمالی درست بیخ گوش ما، باستان‌شناسی آن سرزمین، زبان و فرهنگ عبری و بسی چیز دیگر.
این که آن‌جا آدمی آدم دیگری را بکشد بررای من جذاب نیست. جنگ بررای من جذاب نیست. سیاست چرا. سیاست به این معنا که با رجوع به توانایی‌های زبان از ناتوانی‌ها و رنج‌های جنگ و درگیری کم کنی.
به گمان من بی‌معنا و بی‌فایده است که تو شکمت را پر از تی‌ان‌تی کنی و در یک اتوبوس مدرسه منفجر کنی تا بچه‌هایی را بکشی که حدس می‌زنی پدرشان با تو حسابی تسویه نشده دارد.
از چون‌این نگاه و عمل‌کردی درگیری‌های فعلی فتح و حماس و نهرالبارد و عین‌الحلوه و هزار چیز دیگر هم ناشی می‌شود که خراب بودن آن بنیان را نشان می‌دهد و من علاقه‌ای به واکافتنشان ندارم.