۱۳۸۸ مهر ۲۱, سه‌شنبه

و من به دنیا آمدم

اول این که من واقعا مخالف هستم که روز بیست و سوم مهر به یک مناسبت تقویمی تبدیل شود. دلیلی ندارد. تولد من برای خودم یک مناسبت شخصی است و دوست دارم برای دوستانم هم یک مناسبت شخصی یا به قول عرب‌ها بین‌الاثنینی باقی بماند و تبدیل به یک مناسبت اجتماعی نشود. جهت اطلاع دوستان آی کیو عرض شود که این پاراگراف دو قسمت داشت؛ یک قسمت شوخی درباره‌ی تقویم و این حرف‌ها و یک قسمت جدی که می‌گفت بیست و سوم مهر تولد من است. البته این چیز پنهانی نبوده و بسیاری از دوستان ازش خبر داشته‌اند.
دوم این که همه می‌دانیم که ارزش هدیه به قیمتی که برایش می‌پردازید نیست، بل‌که به این است که من که هدیه می‌گیرم چه‌قدر ازش خوشم بیاید، فلذا بجنبید هدیه‌های خوبتان را تهیه کنید و به من برسانید. در مواردی هم دیده شده که به دلیل بعد مسافت یا دلایلی مانند این، بعد از مذاکرات پذیرفته‌ام که به بعضی دوستان حتا تا یک هفته وقت اضافه بدهم. پس ناامید نباشید و تلاش کنید.
سوم این که من این روزها کمی سرحال ام که یکی از دلایلش هم‌این سال‌گرد تولدم است، بنا بر این، اگر کار بدی کرده‌اید، من را آزار داده‌اید یا دلیلی برای عذرخواهی دارید، بدانید که وقتش است. صد البته عذرخواهی معمولی یک چیز است و عذرخواهی با یک شاخه گل چیزی دیگر و عذرخواهی با یک شاخه گل و مثلا یک کتاب خوب چیزی دیگرتر و قس علی هذا.
خلاصه که هم‌اکنون منتظر هدایای ارغوانیتان هستیم.

۲۹ نظر:

Unknown گفت...

سلام قربان. آدرس پستی را داشته باشیم، قابلیت های ارغوانی مان می رود بالا.

Unknown گفت...

سلام. قاعدتا باید تبریک بگوییم تولدتان را و پارزوی سلامتی کنیم. امید که همیشه حالتان خوب باشد و هدایای ارغوانی برایتان بسیار رسد. :)
من عوضش چند جمله سبز نوشتم

Majid Saeedi گفت...

tavallodesh mobarak. hediet ro ba chand maa ta'khir behet midam. :)

حسین نوروزی Hosein Norouzi گفت...

یک‌بار داشتم به دوست مشترکی عرض می‌کردم که «چی شد که ما با کورش شدیم این‌که می‌بینی».
گفتم که من فقط یک‌روز «شاگرد کلاس» او بوده‌ام؛ آرش بی‌مار شده بود و قرار شد کورش بیاید درس «زبان فارسی» را بگوید جای او. من نشسته بودم ته ِ کلاس، با موی فرفری و تیریپ جواداسپرت ِ آن‌سال‌ها؛ پسری جنوب‌شهری، با ظاهری خفن، و البته دل‌باختهء‌ادبیات و شوخی و جفنگ، با هم.
کورش،‌به بهانه‌ای که پیش آمد، داشت خاطره‌ای می‌گفت از یک المپیاد؛ که جایی بیرون از این کشور، «خبر رفتن پیرمرد را دادند و ..» و این «پیرمرد» را یک‌جوری خیلی با احترام گفت. من که کلا از این‌که هنوز آدم‌هایی هستند که از آدم‌های دیگر با احترام یاد می‌کنند، خنده‌ام گرفته بود، از ته کلاس شوخی‌ای کردم متلکی انداختم و با علی مالکی کلی خندیدیم. کورش ناراحت شد و اگر یادش باشد، خیلی مودبانه ما را به حیاط دل‌باز ِ هنرستان رهنمون شد... بعدها هم از یاد رفت این قصه و سلام و عیلکی ماند تا بعدها.
هنوز هم اگر پا بدهد، شوخی می‌کنم و باز هم اگر حوصله‌ای و دلی مانده باشد، می‌خندم حتی. ولی خب، یک عذرخواهی بده‌کار ام به‌اش که همیشه فکر می‌کردم «اصلا چه نیازی است، حالا که حتی خودش هم فراموش کرده است».
آقای کورش علیانی، معذرت می‌خواهم از حضور شما؛ با دسته‌هایی از گل‌های یاس و رازقی، و شاخه‌ای گل مریم و یک‌شاخه هم از این گل‌های جدید که من اسم‌شان را نمی‌دانم.
{گل‌ها، روزی متعاقبا البته تقدیم می‌شود}
شما زنده باشید و سلامت، تا روزی که دوست دارید و دلی دارید در جهان ِ زندگی.
راستی کجا می‌شود شما را دید؟ شما دفتر کاری دارید؟ اهل قهوه هستید؟ راستی آیا ازدواج کرده‌اید؟
وبلاگ توپی داری.
حسین

Unknown گفت...

سلام آقاي علياني.تبريك مي گويم.آرزوي توفيقات و مكشوفات براي شما دارم.بهترين هديه اي كه مي توانم تقديم تان كنم يك آسيب شناسي و يك پيش نهاد است:در قابليت هاي ذهني و نوشتاري و بعضا اخلاقي شما شكي نيست اما دور بودن شما از فضاي آكادميك و دانشگاهي(نه به معناي سر كلاس نشستن ها روزمره)علي الخصوص در حوزه علوم انساني در نوشته ها و اقوال شما پررنگ و نمايان است.اگر فرصتي دست داد قدمي در راه آكاميك شدن برداريد.با تشكر.

. . . گفت...

آقای علیانی عزیز، تبریک، خیلی.
بعد، ما آماده‌ایم محض تقدیم هدیه؛ ارغوانی، سرخ و صورتی با کلی آرزوهای خوب و این‌که همیشه‌ی عمر شاد شاد شاد باشید، مادام.

Unknown گفت...

سلام آقای علیخانی
چه عجب شما نوشتین !
تولدتون هم مبارک !
اصلا همه مهری ها آدم های دوست داشتنی هستند !!!

حببیه گفت...

سلام
تولدت مبارک متولد ماه مهر
***
آموزگار نیستم تا ترا بیاموزم چگونه دوست بداری

ماهیان به آموزنده ای نیاز ندارند تا شنا بیاموزند

و پرندگان به آموزنده ای برای پرواز نیازی ندارند

عشق را از ماهی بیاموز و از پرنده

که عشق آموختنی نیست و بزرگترین عشاق تاریخ خواندن نمیدانستند
***
لبت خندان

زندگي‌ات شيرين

عمرت جاودانه باد

تولدت مبارك.

کاف عین گفت...

سلام
حاج محسن جان
شما ماشاءالله اصل قابلیت هستی خودت. چوب‌کاری چرا می‌کنی؟
خانم توحیدلو
متشکر ام، خوب و سلامت باشید. بر ساحل یا در موج یا نشسته در کشتی.
مجید جان
دل‌بندم ما که همیشه از شما به‌مون می‌رسه. باز هم تشکرات و اینا.
حسین نوروزی جان
قربون خاطراتت برم، اهل قهوه هم فعلا هستم تا بعد. توپ هم خودت هستی.
سجاد
بابت لطیفه من هم به نوبه‌ی خودم تشکر می‌کنم. مراقب خودت باش که از دست نروی.
خانم میرغیاثی
سلامت باشید. ممنون ام.
مصطفی جان
من البته علیانی هستم، خوش‌حال هستم، ممنون هستم. و واقعا ممنون هستم. خوب و خوش باشی.
حبیبه خانم
سلام
شما را نمی‌شناسم. در نمایه‌تان هم اطلاعاتی نبود. از ابراز محبتتان ممنون ام. درباره‌ی پیام‌بر اسلام با شما موافق ام. خوب و سلامت باشید.

ناشناس گفت...

سلام. البته تولدتون هم مبارکه ایشالله.
اما برام جالب بود که می دیدم یه مرد دوست داره هدیه تولد دریافت کنه. همیشه فکر می کردم فقط خانمها دوست دارند جشن تولد بگیرند و کادو به خصوص گل بگیرند...ااولین بار بود که اینو دیدم...

Amin گفت...

اصلا مهری ها همه از بیخ دوست داشتنی اند.

پاسپارتو گفت...

تولد شما بسیار بسیار مبارک!
همیشه خوب و خوش باشی
در پناه خداوند

nasrin گفت...

سلام
خيلي تبريك مي‌گم.خيلي خوبه كه روز تولدت خوبي، چون خيلي‌ها اين روز بدترين روزشونه. اين نشون مي‌ده از سالهات استفاده كردي.هميشه مثل روزهاي تولدت خوب باشي.
هميشه باشي

Unknown گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
Ashofteh گفت...

با سلام
اول از همه تولد شما مبارک . امیدوارم كه از مابقی زندگی و سالگرد تولد های آینده ات به همین اندازه بلکه بیشتر خشنود و راضی باشی .
آقا این ارغوانی چه رنگیه ؟ همین كه ترکیب آبی و قرمزه ؟یه مدل بنفشه ؟ اگر درسته آخه اینم رنگه؟ من یاد آقای بارنی دایناسور میفتم. اگه هم یه رنگ دیگه هست كه مارو ببخشید .

Yan Sebastian گفت...

تولدتان مبارک آقای علیانی! بی تعارف عرض می کنم که وبلاگ زیبایی دارید. منظورم فضای آن نیست، بلکه مطالبی که می نویسید زینت بخش آن شده است.
متولدین مهر اهل عدالت و قانون هستند و به شدت در چهارچوب رفتار می کنند. مطمئنید که متولد مهر هستید؟ شاید شناسنامه را جا به جا گرفته اند؟

مهدي گفت...

سلام. آقا من هم به عنوان يكي از خوانندگان و بينندگان و شنوندگان شما تولدتان را تبريك مي گويم. باز هم از اين كارها بكنيد، متولد شدن را مي گويم. صحيح و سالم و عاقل باشيد ان شاالله.

Unknown گفت...

ااااااااا ببخشید ... منظورم « علیانی » بود !
شما هم خوش باشید و خوش بمانید

آذردخت گفت...

سلام
آقا فعلاً كه شما به مناسبت تولدتان نوشتيد و با اين نوشتن به ما هديه داديد! اگر وقت كرديد، بيشتر بنويسيد. ما كيف مي‌كنيم از نوشته‌هاتان! يك موقعي هم كلي كيف مي‌كرديم از همينه‌هايي كه در سروش جوان مي‌نوشتيد.
تولدتان مبارك، صد سال زنده باشيد و شاد، در كنار مهربان همسرتان!

arghavan گفت...

سلام اقای علیانی دیگه کم کم دارید وارد 40 سالگی می شوید!حتما از این موضوع خیلی خوشحالید اخه به نظر من قشنگترین سن 40 سالگیه!!!به هر حال تولدتون مبارک...راستی این کامنت را به عنوان یک هدیه ارغوانی از من قبول کنید.

Unknown گفت...

salam
in ham ie zakhmeh arghavani
http://zakhmeh2004.bloga.com
gift kochake ma be shoma
khodamo khodet ham nadare
mohem chizie ke ma migim!

هانیه گفت...

به به مبارکه! آدرس بديد بفرستيم خدمتتون. البته ما مي‌دونيم که شما شوخي کرديد پس زياد جدي نگرفتيم، خودتون رو ناراحت نکنيد!!!

Shiva Mahhmudi گفت...

:)))
سلام
مبارکه!

Beezhan گفت...

سلام کورش عزیز ... بیژن هستم ... چقدر راحت بود پیدا کردن وبلاگت اما چقدر سخت گذاشتن کامنت ! بهرحال پساپس تولدت رو بهت تبریک میگم !چون جایی ندیدم مجبورم همینجا لینک بذار م : http://bizhanfilsoof.blogfa.com

شاد باشی

محمد حسین حنیفیان گفت...

دیر که نشده هنوز؟،فکر نمی کنم اون سی چهل سال پیش که راهی شدین یکی دو هفته اینور اونور زیاد براتون فرقی میکرده!.
سالگردهبوط شما باید به من تبریک گفته بشه که از قلمتون لذت میبرم.سالگرد تولدتونو به خودم تبریک میگم.
یه خواهش:بیشتر بنویسید لطفا.

Sara'sdandelion گفت...

سلام جناب علیانی
روزی نوی که نصیب تون شده رو تبریک می گم.
همه ی گلهای دنیا چه با شاخه چه بی شاخه هدیه تولدتون.
امیدوارم پایدار و سرفراز باشید.

Unknown گفت...

چه حس خوبی داشت این نوشته.
تولدتان مبارک
برقرار و سرافراز و سلامت باشید.
حق یار و نگهدارتان.

احمد فرهنگ‌نيا گفت...

گرچه دير، اما تبريك. [فرداي اين بيست و سوم هم تولد من بوده البت؛ شروع دهه‌ي چهارم زندگي. فلذا از همين تريبون يك تبريك هم به خودم مي‌گويم، كي به كيه!] بي‌زحمت بعد از پذيرفتن تبريكات تأخيري، اگر فرصت شد شاد هم باشيد ;)

شازده گفت...

سلام
من که خیلی دیر رسیدم چکار کنم؟ بیشتر از یک ماه گذشته!
خب یک جمله فقط میگم تا بشما یک حس خوب یا انرژی خوب بده!(البته امیدوارم)
اصلا بهتون نمیاد 38 ساله باشید بسیار بسیار جوانتر به نظر می آیید.