۱۳۸۵ دی ۲۸, پنجشنبه

ادعا دارم. ازم مالیات که نمى‌گیرند.

شاید این را خوانده باشید؛ متنى است از داریوش آشورى درباره‌ى نوشتن. اسمش «چند نکته براي بهبودِ شیوه‌ی نگارش فارسی»؛ با هم‌این رسم‌الخط. خواندنش به گمان من مفید است. در واقع ثبت تجربه‌هاى کسى است که هم نوشتن را نسبتا خوب بلد است و هم از نظریه‌هاى زبانى و دستورى خوب سر درمى‌آورد.
این که گفتم هم‌آن‌قدر که نقطه‌ى قوت کار او است، شاید نقطه‌ی ضعفش هم باشد. گمان کنم ثبت این تجربه‌ها کار خوبی است، اما توضیحشان به ابزارهایی جز آن‌چه آشوری به کار می‌برد نیاز دارد. من هم با هم‌این تجربه و سن کم‌ترم گه‌گاه این کار را کرده‌ام. گمان کنم گاه موفق‌تر هم بوده‌ام. اما فعلا چیزى که مهم است این است که متن آشوری متن مفیدی است. متن مفیدی که باید خواندش، ازش نوشتن یاد گرفت، اما تمامش را باور نکرد.

۲ نظر:

maryam گفت...

پینگ" نوش خوار وبلاگ"

:D

مريم گفت...

سلام
می شود از این کار ها این جا هم بکنید . این دستور ها را می گویم